Monday, 20 June 2011

KELUARGAKU SAYANG

         selamat pagi  selasa  semua........pagi2  ni  terasa  nak  bercerita  tentang  keluarga  tersayanglah  pulak...he...he...sebelum  tu  buat  yg  dah  follow  me  tu  thank  u  frenss  for  supporting........alhamdulilah usia  perkahwinan  saya  dan  suami  telah  pun  masuk 15  thn...dan  dlm  jangkamasa  tu  kami  telah  dikurniakan 4 org  cahayamata.... anak  yang  tua  skrg  sudah  pun  berusia  13  thn  dan  namanya  TENGKU  INDRA  ISKANDAR....nama  yang  cukup  gah  , arwah  abah  yang  bagi  nama  ni  sbb  katanya  sempena  nama  ke bawah  duli  sultan  johor.... Daripada  namanya  saja  dah  blh  agak  karakter  anakku  yg  sulung  ni...Dia  lebih tegas  dan  agak  garang  dgn  adik2nya....tapi  dlm  masa  yg  sama  masih  mempunyai  sifat2  yg  sensitif....Dia  bnyk  mengikut  ciri2  sebelah  keluarga  saya  kerana  saiz  badannya  yg  agak  tinggi  dan  tegap...Antara  kesemua  anak  dialah  yg  mengikut  jejak  arwah  atuknya  ,minat  dgn  musik...Sekarang  ini  K u is  sedang  belajar  bermain  dram  dan  sedang  berjinak2  pula  dgn  gitar.....Kemana  tumpahnya  kuah  kalau  tidak  ke nasi  yer.... takpelah  ikutkan  ajelah  ........Anak  bujangku  yg  kedua  TENGKU  INDRA  MUZAFFAR , baru  berusia  9 thn......Kali  ni  nama  ini  dipilih  oleh  atuk  sebelah  suamiku , tok  atan.....he...he... Anakku  yg  ini  memang  suka  tersenyum  manis , agak  ceria  orangnya  dan  amat  pandai  menyanyi....Suka  sangat  dgn  lagu  nyanyian  justin  bieber dan  bruno  mars.....wah  gitu....Kalau  dengar  dari  suaranya  tu  memang  ada  tone  untuk  jadi  penyanyi ....baguslah  sekurang2nya  ada  jugak  anak  yg  mengikut  jejak  maknya  ek........Dalam  masa  yg  sama  Ku  fafa  pun  suka  bermain  bola  sepak ,  dan  nama  manja  dlm  facebooknya  Tengku messi  muzaffar ......Insyaallah  ada  masa  nanti  saya  akan  hantar  Ku  fafa  untuk  masuk  akademi  bola  sepak  .......TENGKU  INDRA  ZULKARNAIN   anakandaku  yang  ketiga..... Dia  ni  amat  petah  bercakap  dan  pelembut  orangnya....Agak  sensitif  juga  dan  paling  suka  di sakat  oleh  abang2nya....he...he..biasalahkan  kalau  dah  ada  abang2  yang  lagi  besar.....Ku nain  ni  gabungan  kedua2  abangnya  tadi , dia  suka  segala2nya  yang  abangnya  suka....Kalau  abangnya  suka  main  dram  , dia  pun  suka  main  dram  jugak ... Kalau  abangnya  suka  main  bola , dia  pun  suka  jugak  main  bola.... Begitulah  kalau  dah  ada  abang2  , adik  yang  kecik  selalu  akan  terikut  dgn  kerenah  abang2nya.....Sepertimana  Ku fafa , Ku  nain  pun  suka  sangat  menyanyi....Baguslah  sekurang2nya  nanti  blhlah  saya  tubuhkan  kumpulan  muzik  baru  adik-beradik  ala2  KRU  .......he...he...  Insyaallah......Puteri  tunggal  saya  TENGKU  PUTRI  RANIA baru  saja  berumur  3  thn.....Dah  namanya  pun  puteri , memanglah  anak  manja  dalam  keluarga.....Disayang  oleh  semua  abang2nya.......Selalu  dipanggil  PRINCESS  oleh  abang2nya.....Princess  ni  memang  banyak  mengikut  jejak  langkah  saya.....tiap2  kali  pergi  ke  klass  aerobik , saya  x  lupa  membawa  princess  bersama.....Apa  saja  bentuk  gerakan  yang  saya  lakukan  semasa  klass  aerobik , akan  dilihat  dan  dipraktikkan  oleh  princess  bila  balik  ke rumah...... Kadang2  lucu  juga  bila  tengok  dia  menari  sorang2  depan  cerpin...Siap  dgn  ekspresi  muka  sekali......Betapa  ini  menunujukkan  apa  yang  dilakukan  oleh  kita  semua  akan  diikuti  oleh  anak2  kita..........kalau  ikutkan  rasa  banyak  lagi  yang  ingin  saya  kongsi  bersama.... tapi  xpelah , tungguuuuuu   ek.....he...he....saya  ni  memang  suka  bercerita , jgn  ngantuk  pulak  yer......sampai  di sini  dulu  untuk  kali  ini , insyaallah  kalau  ada  kelapangan  nanti  akan  saya  konsikan  cerita2  menarik  yang  lain  lagi  yer........thank  u  for  following.......I  FOLLOW.......free2  tu  tngklah  video  aerobik  saya  yer , blh  gak  sihat2kan  badan........

1 comment:

  1. \I DARE U, ALL BLOGGERS
    All entries must be freshly written and original write – ups.
    The content should have a minimum of 500 words.
    The blogpost must include this url: https://www.traveloka.com/en-my
    The Facebook post shared must tag TravelokaMY’s Facebook page (https://www.facebook.com/TravelokaMY/) #TravelokaMY #MYTravelAdventure
    Only content written in English and Bahasa will be accepted.

    ReplyDelete