Tuesday 28 June 2011

Salam  semua....... agak  lama  x  bertemu  dilaman  blog  ini  yer....he...he... biasalah  sibuk  sikit  dengan  kerja2  rumah  dan  juga  melayan  kerenah  anak2........nampaknya  dua  tiga  hari  lagi  sudah  akan  menghampiri  bulan  julai.....bulan  yang  cukup  sibuk  bagi  diriku  ini...... kesemua  anak2  bujangku  akan  menyambut  hari  kelahiran  pada  bulan  julai  ini.... Dimulakan  dengan  Ku  fafa pada  4hb  julai , kemudian Ku is  pada  23hb  julai  dan  Ku nain  pada  27hb julai.....Nampaknya  sibuk  nak  buat  persiapan  hari  jadilah  maknyer  yer....... tinggallah  tengku  puteri  rania  sorang2 sebab  tarikh  lahirnya  cukup  berbeza  dari  abang2nya..... Namanya  pun  puteri  jadi  speciallah  sikitkan.....Princess  nama  manjanya  dirumah  dilahirkan  pada  2hb feb 2008 jam 8.20 pagi.....wah...semuanya  nombor 2828  ek.........sememangnya  seorang  puteri  yang  cukup  manja  dan  disayangi  oleh  semua  abang2nya  dirumah.....Paling  suka  menyanyi  dan  juga  menari , sama  macam  maknyer  jugak....Kemana  tumpahnya  kuah  kalau x  ke nasi  , x  gitukan........Sebenarnya  selepas  melahirkan  Ku nain  x  terfikir  pulak  nak  melahirkan  anak  lagi....tetapi  orang  kata  dah  tuhan  tu  nak  bagi  rezekikan , jadi  termengandunglah  jugak  akhirnya......Awal2  mengandung  memang  x  pernah  fikir  dalam  kandungan  anak  lelaki  atau  anak  perempuan , tapi  ramai  yg  kata  , anak  saya  kali  ni  adalah  anak  perempuan..... Dalam  hati  seronoklah  juga tapi  pendamkan  saja  sampailah  saya  berjumpa  dengan  doktor  saya  di SMC  iaitu  dr  siti..... Semasa  kandungan  saya  berusia  6 bln  dr  siti  telah menunjukkan  kepada  saya  jantina  anak  saya  yang  ke 4  ini..... Gembira  sungguh  rasa  hati  , sebab  dalam  scan  itu  menunjukkan  jantina  perempuan.....yahoooo boleh  beli  baju  pink......he...he..... Itu  yang  pertama  sekali  saya  fikirkan  bila  dr mensahihkan  jantina  anak  saya.......Alhamdulilah  genap  sembilan  bulan  1o  hari  saya  mengandungkan  princess , pada  2hb feb  saya  selamat  melahirkan  princess  walaupun  pada  awalnya  saya  mengalami  tumpah  darah........Inilah  kali  pertama  saya  mengalami  saat  kelahiran  yang  amat  mencabar.... Semasa  melahirkan  abang2nya  yang lain  agak mudah , berbanding  melahirkan  princess...... Itulah  agaknya  kelainan  melahirkan  anak  lelaki  dan  anak  perempuan......Sekarang  genap usia  princess  3thn 5 bln.......Sudah  petah  bercakap dan  pandai  menari.....Setiap  hari  saya  akan  membawanya  ke studio kerana  dia  suka  melihat  saya  mengajar  aerobik.........Nasib  baiklah  saya  dikurniakan  seorang  puteri ....Sekurang2nya  adalah  jugak  peneman  emaknya  bila  nak  pi  shopping  nanti.......Oklah  semua , sampai  disini  dulu  yer.....mudah2an  kalau  ada  kelapangan  nanti  saya  akan  ceritakan  tentang  aktiviti  yang  lain  pula  yer......Salam  dari  saya ADILLA IDRIS........

No comments:

Post a Comment